יש לך חלום? נשמח להיפגש

    כיתות m21

    עיצוב סביבה לימודית במאה ה-21

    בכל מקום בו אנו נמצאים אופפת אותנו סביבה עשירה בפרטי מידע. ככל שאנו מיומנים יותר בטיפול במידע שמשדרת לנו הסביבה, כך נצליח יותר בהפקת ידע משמעותי עבורנו ידע בו נוכל להשתמש ביעילות כדי לשפר את עצמנו ואת הסביבה בה אנו חיים. תפקידם של מרחבי הלמידה בבתי הספר לסקרן את הלומדים המבקרים בהם ולגרום להם להתעניין ולדעת יותר. על המרחבים לזמן ללומדים תרגול והתנסויות במפגשים עם מידע כתוב וחזותי. מרחבים המעוצבים באופן מקצועי ומתוכנן, משמשים כמעבדה בה כהכנה לחיים, מתרגלים הלומדים את היכולות שרכשו לטיפול במידע.

    כיתה M21 – רונית בירן

    בכוחם של מסרים במילים, בצבעים ובצורות המופיעים במרחב, להניב חוויה לימודית מעשירה ולאפשר ארגון מחודש של לומדים, של זמן ושל חומרי הלמידה. מרחב לימודי מוצלח משלב ריהוט מתאים, אזורים אסתטיים מסוגננים וגירויים מעצימי חשיבה ברמה גבוהה. כל אלו תואמים את רוח התקופה ונותנים מענה לצרכי הלומדים במאה ה- 21 עיצוב אדריכלי: שיר ביתן-דוידוב הדרכה פדגוגית: עדינה צור למידע נוסף על כיתה m21, התקשרו כעת או השאירו הודעתכם ונשוב אליכם בהקדם.

    יש לך חלום? נשמח להיפגש

      מהי כיתה M21

       

      כיתה M21 היא תכנית שפותחה על ידי משרד החינוך, כדי ליצור סביבת למידה המעודדת חשיבה יצירתית ומעוררת השראה. תפיסה זו רואה את התלמיד במרכז ומאפשרות לו ללמוד בסביבה מעניינת, מיוחדת ושונה. התוכנית מזמנת ומעצימה למידה לא פורמלית בקבוצות, אחד על אחד או למידה עצמאית ונותנת ביטוי למגוון יכולות לימוד. זקוקים לפרטים נוספים עבור שיטת הלימוד? פנו אל רונית בירן עיצוב מרחבי למידה – שם ידעו לסייע לכם על הצד הטוב ביותר.

      מהם המרכיבים והקווים מנחים לעיצוב סביבות למידה M21

      עיקרון הפרסונאליות – סביבות למידה מותאמות אישית לתלמיד הכוללות מרחבי למידה אישיים, טכנולוגיות ומרחבים וירטואליים תומכי למידה אישית. כמו כן מעטפת של בית ספר חכם לניטור, התאמה ושיפור הלמידה האישית של כל תלמיד.

      עיקרון השיתופיות – סביבות למידה הכוללות מרחבים המזמנים שיתופיות כגון: מרחבים פיסיים לקיום אירועי למידה; מרחבים וירטואליים וטכנולוגיות תומכי למידה שיתופית; מרחבים המאפשרים שיתוף פעולה במסגרות של תלמידים וסגל ההוראה וכלל בעלי העניין של בית הספר.

      עיקרון אי-פורמליות – סביבות למידה הפועלות בכל זמן ובכל מקום. הן כוללות מרחבי למידה בשטחים הציבוריים בבית הספר, מרחבים וירטואליים ורשת חברתית בית ספרית כזירת למידה       א-פורמלית. כמו כן הרחבת מרחבי הלמידה הא-פורמלית במעטפת המקומית והקהילתית של בית הספר.

      עיקרון הגלובליות – סביבות למידה הכוללות טכנולוגיות ומרחבים וירטואליים התומכים בתרגום זמן אמת ובנוכחות מרחוק כדי לקיים שיח ושיתופי פעולה גלובליים ורב תרבותיים.

      עיקרון התמורה – סביבות למידה הכוללות מרחבים פיסיים גמישים ומרחבים וירטואליים מדומים ורבודים ליצירת מציאות למידה משתנה, מרחבי אי ודאות ופתרון בעיות, מרחבי מייקריות (עשיינות), יזמות וחדשנות.

      לחשוב מחוץ לקופסא

      כיתות M21 נועדו לאפשר חשיבה מחודשת על מרחבי הלמידה השונים בתוך מבנה בית-הספר, כחלק מהתפישה הפדגוגית, בהתאם לאסטרטגיות ופרקטיות הוראה חדשניות, המזמנות ומעצימות תהליכי למידה ייחודיים. המרחבים ייצרו תנאים והזדמנויות לתהליכי הוראה-למידה משמעותיים, ויביאו לידי ביטוי חשיבה פדגוגית פורצת דרך בממדים: ארגון זמן, ארגון סביבה, ארגון תכנים, ארגון לומדים ומגוון דרכי הוראה. רונית בירן עיצוב מרחבי למידה מתמחה מזה שנים בעיצוב סביבות לימודיות ומלווה אלפי לקוחות ופרוייקטים מוצלחים כל זאת ועוד – תוך שימת דגש על עקרונות בסייסים על פיהם נוהגת החברה. צרו עימנו קשר עוד היום ואנו נדאג להעניק לכם את השירות האדיב ביותר.

      כיתות m21 הן כיתות המתוכננות ומעוצבות ברוח המאה ה-21. אם בעבר כיתות הלימוד היו בנויות באופן זהה וסטנדרטי, בשנים האחרונות הגיעה בשורה חדשה; בשורה אשר הולכת ותופסת תאוצה גדולה בקרב יותר ויותר בתי ספר בעולם בכלל ובארצנו בפרט. במסגרת שינוי זה, מגיעים רעיונות חדשים וחדשניים לעיצוב סביבות למידה צעירות, צבעוניות ודינאמיות אך בעיקר פרקטיות. אין ספק, השקעה בקירות של כיתות הלימוד, כמו גם שילוב של פינות מחשב ואפילו ספה על מנת לשבת בנינוחות בשיעור, הם כבר חלק מהמהפכה המתרחשת בעולם החינוך. כדי לקבל על כך מידע נוסף, צרו קשר עם "רונית בירן עיצוב חזותי בע"מ".

      מהם היתרונות חסרי התקדים של כיתות m21?

      במהלך שנת 2013 נערך מחקר בקרב 800 תלמידים מ-35 כיתות שונות. המחקר אשר נערך על ידי אוניברסיטת Salford הבריטית בדק האם יש קשר בין סביבת הלימודים לבין הישגי התלמידים במקצועות הליבה, כגון מתמטיקה ולימודי שפה. התוצאות המדהימות לא איחרו להגיע והממצאים הראו על כך, כי בקרב 73% מהתלמידים הייתה לסביבת הלימודים השפעה ישירה, חיובית וחד משמעית על שיפור בהישגי הלימודים במקצועות הנ"ל. תכנון ועיצוב נכון של המרחב הלימודי תורם באספקטים רבים נוספים בקרב התלמידים הלומדים בהם.

      כיתה מעוצבת, אסתטית, צבעונית ונוחה, אשר שוברת את השגרה של כיתת לימוד קלאסית משעממת, תורמת לנינוחות התלמידים ואף מסייעת לגיבוש חברתי ביניהם. בעקבות כך, הם לומדים להעניק כבוד ולעזור לחברים, בזמן הלימודים וגם בשעות שלאחר סיומם. כמו כן, בדרך זו הם מקבלים את העידוד הדרוש להגיע להישגים. אין ספק, היבט זה יוריד בהמשך, באופן משמעותי, את רמת האלימות בבית הספר ומחוצה לו.

      כיתות m21 – כי מגיע להם הטוב ביותר

      בתכנון ועיצוב של כיתות m21, ישנם אלמנטים רבים אותם יש להביא בחשבון. ישנם עקרונות בסיסיים אשר אנו מקפידים עליהם בתהליך התכנון והעיצוב של הסביבה הלימודית, כגון: עקרונות הפרסונליות, השיתופיות, אי הפורמליות השוברת את המסגרת המרובעת של הכיתות המיושנות, עיקרון התמורה אשר מוענקת לתלמידים על ידי הסביבה המעוצבת ועוד. כל אלו בשילוב כישרון ומעוף יצירתי, מצריכים אנשי מקצוע מומחים על מנת ליצור את ההרמוניה הנדרשת להצלחת כל המרכיבים בפאזל.

      חברת "רונית בירן עיצוב חזותי בע"מ" חיה ונושמת את התחום ובאמתחתה ניסיון רב שנים ומאות פרויקטים עליהם היא חתומה. צרו עמנו קשר על מנת שביחד נדאג לעשות את הטוב ביותר עבור הילדים שלנו ונעצב להם סביבה אשר תהפוך אותם לתלמידים טובים יותר ואנשים טובים הרבה יותר זה מוכח.

       

      20200929_143841

      עיצוב מרחבי למידה בעידן המידע נוספים

      מרחב פעיל

      רונית בירן – מרחב פעיל רונית בירן הינה מעצבת סביבות ומרחבי לימוד ובעלת הסטודיו המוביל בישראל לעיצוב מרחב פעיל לכל סוגי המרחבים והכיתות. רונית גאה במאות בתי ספר אשר בזכות...

      סביבת חקר

      סביבת חקר היא סביבה לימודית מחקרית אשר חייבת להיות כיום בכל בית ספר – סביבת חקר חייבת להיות מתאימה לסטנדרטיים של בתי הספר וגם להיות מתאימה מבחינה עיצובית. אם...

      סביבה לימודית בכיתה

      סביבה לימודית בכיתה היא חשובה ביותר, כמו כל חלל שבו אנחנו שוהים זמן רב בחיינו, כיתת הלימוד חייבת להיות מעוצבת ברמה שיהיה ניתן בהן להעביר את החומר הנלמד...

      סוכנות שיווק דיגיטלי