יש לך חלום? נשמח להיפגש

    עיצוב סביבה לימודית

    עיצוב סביבה לימודית התואמת את ערכי בית הספר ומותאמת לחומרים המועברים בתכנית הלימודים, יכול להיות ההבדל בין תלמיד משועמם לבין תלמיד שנהנה מהחומר, משתף פעולה ובעיקר לומד תכנים חדשים.

    אנו מעצבים סביבה לימודית בצורה ספציפית עבור כל בית ספר והמטרה שאותה הוא רוצה לקדם. מטרת העיצוב היא לעורר עניין אצל התלמיד ולעודד אותו להשתתף בשיעורים, על ידי סביבה צבעונית, צעירה, טכנולוגית ומסקרנת.

    הרעיון שעומד מאחורי עיצוב סביבה לימודית, הינו שהמרחב בו הילד שוהה הוא חלק בלתי נפרד ממהלך השיעור ולכן חשוב מאוד להתאים את אותו החלל לחומר הנלמד, על מנת לגרום לתלמיד לייצר אינטראקציה עם חומרי הלימוד בצורה שתתרום לו יותר מאשר עוד כיתוב על הלוח או דפים שמודבקים על הקירות.

    קיימים אין ספור דוגמאות לדרך בה עיצוב סביבה לימודית מצליח לעורר עניין אצל התלמיד והופכים אותו ממשתתף פאסיבי לאקטיבי, במהלך השיעור ושעות הלימודים אשר הוא שוהה בבית הספר. עלינו לדבר בשפת התלמידים ולהעביר את התוכן לא בהכרח מול הלוח, אלא בעזרת משחקים מהנים שמפתחים את החשיבה. אם, למשל, ניקח את נושא איכות הסביבה, ניתן לעצב את הסביבה הלימודית בכל הקשור בשמירה על ערכי הטבע, להשתמש בחומרים מתכלים או לא מתכלים על מנת להסביר מה עדיף, לדבר בצורה אינטראקטיבית על אנרגיה חלופית, אנרגיה סולארית ועוד.

    בעזרת תכנים אשר יעוצבו במיוחד לאיכות הסביבה, כמו למשל מחזוריות בטבע, יהיה אפשר ללמד את הילד לשאול את השאלות במקום שישאלו אותו. כשתלמיד לומד כיצד ואיך לשאול שאלות, במקרים רבים הוא לומד הרבה יותר משאלות שהוא נשאל. כל אותם משחקים ועזרים תורמים לילד לפתח את החשיבה שלו בצורה שונה ממה שהיה קיים בזמן שהמורים היו תלמידים.

    עיצוב נכון של סביבה לימודית, הופך את חלל הכיתה הישן והמשעמם, לחלק בלתי נפרד מהשיעור ובכך מאפשר לעורר השראה אצל התלמידים.

    עם ניסיון עשיר של עיצוב סביבה לימודית ומרחבי לימוד שונים, תוך שימוש בטכנולוגיות החדשות ביותר, גם המרחב שלכם יכול להתחיל לדבר בשפת התלמיד.

    יש לך חלום? נשמח להיפגש

      עיצוב סביבות למידה

      עיצוב סביבות למידה הוא תחום הולך ומתפתח בצעדי ענק בבתי הספר בעולם בכלל ובארץ בפרט. לסביבת הלימודים של התלמיד משמעות שתסולא מפז; משמעות המשפיעה על תחומים רבים בהתפתחות שלו. בהתאם, יותר ויותר מוסדות לימוד מצטרפים אל המהפכה המודרנית – ומבקשים לשדרג את מרחב הלמידה באופן חוויתי, יצירתי וערכי. כדי שגם בכיתות ובגנים שבניהולכם, הילדים ילמדו לשאול את השאלות ולרכוש ידע באופן אינטראקטיבי, מומלץ לפנות אל "רונית בירן עיצוב חזותי בע"מ". החל משימוש טכנולוגיה מתקדמת, ריהוט ייחודי וכן הלאה – ניתן יהיה לעודד את דור העתיד.

      עיצוב סביבת למידה צבעונית

      עיצוב סביבת למידה צבעונית, צעירה ודינאמית יוצרת אצל התלמידים תחושת הזדהות. כך, בעזרת אלמנטים חינוכיים כגון מסרים מעוררי השראה על הקירות, ניתן לגבש אצל התלמידים ערכים כמו כבוד האדם וחירותו, שוויון ואהבת הארץ. היבטים אלו ואחרים יוצרים תחושת שליחות אצל הילדים; תחושה אשר תורמת לאספקטים רבים בהתפתחותם כבני אדם, במקביל להשכלתם הפורמלית. חברת רונית בירן בע"מ מעסיקה צוות מקצועי של מדריכות לתוכניות לימודים ייחודיות, מעצבים גרפיים מצוינים, בתי דפוס מיומנים ומומחים לעבודות פרספקס ולפיסול. נלווה אותך ואת הצוות משלב הרעיון וקבלת החלטות, דרך תהליך העיצוב ועד לגמר ההתקנה בבית הספר, תוך מתן שירות אישי ומקצועי.

      היתרונות של עיצוב סביבות למידה

      בעת תכנון העיצוב, בו לוקחים חלק ההנהלה וצוות המורים, ניתן לבחור קונספט אשר יהווה את המסר והקו המנחה אותו ירצה מוסד הלימוד להשריש בתלמידיו. לדוגמה: עיצוב של אלמנטים מעולם הטבע עם חומרים מתכלים כאלו ואחרים על מנת לפתח את המודעות וההזדהות של התלמידים עם כל נושא איכות הסביבה וחשיבות המחזור. סביבת לימודים נעימה בה מבלים התלמידים את רוב שעות היום תורמת רבות גם להתנהגותם גם מחוץ לשעות הלימוד ומתווה להם את הדרך להיות אנשים טובים יותר גם בעתיד שמחכה להם עוד הרבה לאחר סיום לימודיהם.

      עיצוב סביבות למידה – תחילתו של עידן חדש

      יחד עם זאת, עיצוב סביבות לימודים הוא תחום הדורש תכנון של אנשי מקצוע מומחים אשר יידעו לתכנן הכול לפרטי פרטים על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר הן מהתלמידים והן מסגל המורים. חברת "רונית בירן עיצוב חזותי בע"מ" מתמחה בתכנון ועיצוב מרחבי לימוד המציעים חוויה לימודית שונה, בעיצובים המשרים אווירה נעימה, צעירה וצבעונית, אשר אינה באה על חשבון הרציונל והמסר אותו רוצה להעביר המוסד החינוכי, וכמובן מיצוי הפוטנציאל של התלמידים הצעירים. בואו לעצב ביחד עם המומחים שלנו את העתיד של היקרים לנו מכל.

      עיצוב סביבה לימודית

      אחד מהדברים החקוקים לנו ביותר מבית הספר הוא אותו היום בו המורה כתבה על הלוח את המילים: "שלום כיתה א'" ולא בכדי. סביבת הלימודים משפיעה על האווירה הלימודית בכיתה ויכולה לתרום רבות הן למורה בהעברת החומר והן לתלמידים אשר חווים תהליך מהנה ואינטראקטיבי. כדי להתחיל במשימת עיצוב סביבה לימודית, מומלץ ליצור קשר עם "רונית בירן עיצוב חזותי בע"מ". בעזרת גירוי החושים של הילד נוכל ללמדו בצורות רבות ומגוונות את אותו הנושא, כך שהוא ימצא בו יותר עניין.

      עיצוב סביבה לימודית – מה הקונספט?

      את רוב שעות היום מעבירים הילדים בכיתות הלימוד, כאשר המרחב בו הם שוהים תופס חלק בלתי נפרד מחוויית הלמידה שלהם במהלך השיעור. בין אם זה עיצוב של סביבה צעירה וצבעונית ובין אם בעזרת שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, ניתן לעודד את התלמידים לקחת חלק פעיל יותר בשיעורים הנלמדים. וזאת, כחלק מתהליך מסקרן ומלמד. בחירה של קונספט מסוים כמו שמירה על הטבע ואיכות הסביבה, שוויון בין אנשים, אהבת הארץ וכבוד האדם – נושאים אלו ואחרים משמשים חלק קטן ממה שאנו יכולים להטמיע בילד עוד בגילאים צעירים. מעבר לכך, בזכות היבטים אלו ניתן לגרום להם לשאול שאלות במקום לשאול אותם ולחכות לתשובה.

      עיצוב סביבה לימודית – מעצבים לכם עתיד

      עם מאות פרויקטים מרשימים וערכיים, בחברת "רונית בירן עיצוב חזותי בע"מ" גאים להוביל בתחום עיצוב סביבה לימודית. אנו מאמינים שכשם שכל תלמיד הוא עולם ומלואו, כך גם כל כיתה או בית ספר אותם אנו מעצבים. בהתאם, כדי להתחיל בתהליך העיצוב של הסביבה הלימודית, חשוב לקחת בחשבון את מספר היבטים – הן ברמת התשתית והן ברמת הרגישים הדו-ממדיים. כמו כן, רצוי ליצור במרחב הלימוד זהות חזותית אחידה. כמו כן, בכל פרויקט אנו ממשיכים וממציאים את עצמנו מחדש. החל ממרחבי שפה, מרחב מדעים, חדר שלווה וכן הלאה – פנו אלינו עוד היום וביחד נתחיל לדאוג למחר של הקטנטנים.

      מאמרים נוספים

      עיצוב כיתה

      כשאנחנו מדברים על עיצוב כיתה, הכוונה היא איננה לוועדת קישוט. עיצוב כיתה בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים כיום, מאפשר לחלל כיתה להפוך לחלק בלתי נפרד ממערך השיעור. עיצוב כיתה נכון...

      עיצוב גני ילדים

      עיצוב גני ילדים מחזיק בחשיבות רבה. וזאת, משום שהוא תורם רבות ללומדים הצעירים לבצע את צעדיהם הראשונים בסביבת ילדים אחרים. הרי מדובר במקום בו הילדים מתחילים לרכוש ערכים...

      עיצוב מרחב למידה מתמטיקה

      מתמטיקה. אחד מהמקצועות המאתגרים שקיימים בתכנית הלימודים. עבור תלמידים רבים, מתמטיקה נתפסת כשיעור מלחיץ וקשה המצריך הבנה עמוקה, הקשבה מירבית ובעיקר שעות תרגול רבות. עיצוב מרחב מתמטיקה מאפשר למורים ותלמידים...

      סוכנות שיווק דיגיטלי