אלו הם שלושת עקרונות העיצוב עליהם צריך לשים דגש כאשר מעצבים מרחבי למידה בבתי ספר:
1) לבחור בפתרונות טכנולוגיים קלים ולהימנע מפתרונות טכנולוגיים יקרים ומורכבים מדי; פתרונות לאו- טק רבים עשויים לתפקד כמעט באותה היעילות כמו פתרונות מתקדמים יותר.
2) לאפשר שימוש דינמי במרחב הלמידה: על מרחבי למידה עתידיים להיות רגישים להתפתחות של צורכי הלמידה ולספק מענה לצורכי למידה חדשים, למשל, עדיף להשתמש ברהיטים, בציוד ובמסכים ניידים או להציע מגוון צורות שימוש בהם.
3) אינטגרציה של מרחבי למידה מגוונים סביב פעילויות, רעיונות ואנשים מתחומים שונים, לשם תמיכה בזרימה הדינמית של פעילויות למידה שונות.