מתמטיקה. אחד מהמקצועות המאתגרים שקיימים בתכנית הלימודים.

עבור תלמידים רבים, מתמטיקה נתפסת כשיעור מלחיץ וקשה המצריך הבנה עמוקה, הקשבה מירבית ובעיקר שעות תרגול רבות.
עיצוב מרחב מתמטיקה מאפשר למורים ותלמידים כאחד, ליהנות משיעור מתימטיקה בצורה אטרקטיבית יותר.
עיצוב המרחב מתבסס על תכנית הלימוד הקיימת ומקנה כלים נוספים למורים על מנת שיוכלו להעביר את החומר בצורה מגרה יותר ולעזור לתלמיד להבין את הנושא בדרך פשוטה ומהנה.
במרחב המתמטיקה, למעשה, אנו משנים את סדרי הלמידה הישנים ומתאימים אותם ללימודים מודרניים יותר.

בעיצוב מרחב המתמטיקה, החדר בו נלמד השיעור עובר טרנספורמציה ומעיצוב ישן ולא מועיל, מקבל מימד של חדשנות. הלוחות הופכים מגנטים, וניתן לכתוב עליהם בטוש מחיק.
עיצוב המרחב יכול לשנות את פניו ע"פ נושא נבחר – למשל – חנות שדרכה אפשר למכור ולקנות ובכך להפוך את הלמידה לפעילה יותר.
ניתן להוסיף תמונות שמבוססות על נוסחאות מתמטיות אשר יתנו אפשרויות נוספות לחשיבה מתמטית.

בעולם בו אנו חיים כיום, כאשר ילדים מגיל צעיר נחשפים לשלל גירויים חיצוניים שעלולים להפריע להם להיות קשובים בכיתה, חשוב מאוד לדעת להתאים את עיצוב חלל הלמידה לתלמידים עצמם. שיטות לימוד ישנות לאט לאט חולפות מהעולם, ועיצוב המרחב הלימודי הופך להיות אלמנט מכריע בהצלחתו של הילד.

במקום שהתלמידים יאלצו ללמוד במרחב סטטי ומיושן, עיצוב מרחב מתמטי מאפשר למורה להעביר את החומר בשיעור בצורה צבעונית ומזמינה. שימוש במשחקים מותאמים לחומר הלימוד (תלוי שכבת גיל), משפרים את האינטרקציה שבין התלמיד לתכנים, משאירים אותו ממוקד ומאפשרים להעביר את החומר בצורה טובה יותר.

חשיבותו של המרחב הלימודי היא עצומה, וכאשר המרחב מעוצב בצורה מודרנית, שמדברת את שפתו של התלמיד, קל לו הרבה יותר להתחבר לחומר הנלמד, גם אם מדובר במקצוע שעבור תלמידים רבים נחשב כקשה כמו מתמטיקה.

 

"אופק" כרמיאל
"אופק" כרמיאל

השארת תגובה