עיצוב סביבה לימודית התואמת את ערכי בית הספר ומותאמת לחומרים המועברים בתכנית הלימודים, יכול להיות ההבדל בין תלמיד משועמם לבין תלמיד שנהנה מהחומר, משתף פעולה ובעיקר לומד תכנים חדשים.

אנו מעצבים סביבה לימודית בצורה ספציפית עבור כל בית ספר והמטרה שאותה הוא רוצה לקדם. מטרת העיצוב היא לעורר עניין אצל התלמיד ולעודד אותו להשתתף בשיעורים, על ידי סביבה צבעונית, צעירה, טכנולוגית ומסקרנת.
הרעיון שעומד מאחורי עיצוב סביבה לימודית, הינו שהמרחב בו הילד שוהה הוא חלק בלתי נפרד ממהלך השיעור ולכן חשוב מאוד להתאים את אותו החלל לחומר הנלמד, על מנת לגרום לתלמיד לייצר אינטראקציה עם חומרי הלימוד בצורה שתתרום לו יותר מאשר עוד כיתוב על הלוח או דפים שמודבקים על הקירות.

קיימים אין ספור דוגמאות לדרך בה עיצוב סביבה לימודית מצליח לעורר עניין אצל התלמיד והופכים אותו ממשתתף פאסיבי לאקטיבי, במהלך השיעור ושעות הלימודים אשר הוא שוהה בבית הספר. עלינו לדבר בשפת התלמידים ולהעביר את התוכן לא בהכרח מול הלוח, אלא בעזרת משחקים מהנים שמפתחים את החשיבה. אם, למשל, ניקח את נושא איכות הסביבה, ניתן לעצב את הסביבה הלימודית בכל הקשור בשמירה על ערכי הטבע, להשתמש בחומרים מתכלים או לא מתכלים על מנת להסביר מה עדיף, לדבר בצורה אינטראקטיבית על אנרגיה חלופית, אנרגיה סולארית ועוד.

בעזרת תכנים אשר יעוצבו במיוחד לאיכות הסביבה, כמו למשל מחזוריות בטבע, יהיה אפשר ללמד את הילד לשאול את השאלות במקום שישאלו אותו. כשתלמיד לומד כיצד ואיך לשאול שאלות, במקרים רבים הוא לומד הרבה יותר משאלות שהוא נשאל. כל אותם משחקים ועזרים תורמים לילד לפתח את החשיבה שלו בצורה שונה ממה שהיה קיים בזמן שהמורים היו תלמידים.
עיצוב נכון של סביבה לימודית, הופך את חלל הכיתה הישן והמשעמם, לחלק בלתי נפרד מהשיעור ובכך מאפשר לעורר השראה אצל התלמידים.

עם ניסיון עשיר של עיצוב סביבה לימודית ומרחבי לימוד שונים, תוך שימוש בטכנולוגיות החדשות ביותר, גם המרחב שלכם יכול להתחיל לדבר בשפת התלמיד.

 

בית הספר הדר

השארת תגובה